torsdag 21 maj 2009

Ojojoj, jag vet inte, jag är skitskraj.
Skitskraj att det inte ska funka, har vaknat upp med svullna ögon två dagar nu.
Nu är det ju så att det kan ta tid att vänja sig.
Så vi ska städa lite idag, och bada Smilla, för att få bort lite allergener!
Jag tror ändå och hoppas att det kommer att gå bra!
Det skulle kännas fruktansvärt att behöva lämna ifrån sig henne!
Hon är redan en del av familjen!

I morse när jag klev upp skulle jag förståss leta fram var hon var.
Så jag kollade bakom datorn först, för det är där hon brukar ligga.
Men nej, där var hon inte, och hon var inte och åt hon var inte på lådan, inte i klösträdet, inte i favorit soffan i hallen, inte under soffan i vardagsrummet.
Så tittar jag upp då sitter hon där längst upp i vår bokhylla och kikar på mig som om hon tänkte "Varför kryper du runt här på golvet och ropar Smilla, jag sitter ju här ser du väl!"
Hon är helt fantastisk på att ta sig runt här!
Upp på data bordet, kliver över tangentbordet, upp på fönsterbrädan, mellan landar på TV:n upp på nästa fönsterbräda och upp på bokhyllan! Också tillbaka, och in i köket.
Undra vad hon kommer tycka om oss när vi har badat henne :)

måste käka frukost nu!

puss

1 kommentar:

emma sa...

det ska finnas en kram eller liknade, som man kan smörja pa katten, aven kanin och alla andra pals djur (helt ofarligt!) som gör att allergena inte blir lika starka som jag förstatt det. Hörde om det har i norge och det ska visst inte vara dyrt heller och görs ca en gang i manaden. Kan ju kanske vara vart att kolla upp om det blir nödvandigt sa hon kan stanna hos er nar hon antligen kommit! :)