söndag 30 augusti 2009

Shine On Seminarium 2009

Länge sedan updatering, men jag har inte haft tillgång till datorn under Göteborgs resan! Skulle hur som helst inte haft tid eller ork heller.
Det har verkligen varit en resa fullproppad med inspiration, intryck och shower.
Och vi har blivit bestulna på en hela massa sömn, hjälp vad trött man är!
Vi åkte ju kring 21 på onsdag kvällen och var framme 11 på torsdag. en natt av inte så mycket bra sömn. Sen var det direkt från tågstationen till hotellet för att lämna väskor och få fräscha till sig en aning. Sen ner på Svenska Mässan/Scandinavium för inregistrering, sen drog jag och två andra ner på stan en stund och handlade lite!
Sen var det bara att skynda tillbaka till hotellet duscha fixa håret sminka sig ta på sig första finklänningen och sedan ta sig till Svenska Mässan för Go Give Awards Night, där det var två rätters middag och uppvaktning och utdelningar av alla dess slag, en massa applåderande och en massa stå upp, sitt ner, stå upp, sitt ner.
Därifrån var det bara att hasta tillbaka ( i 11cm klackar) till hotellet för att man var så trött efter resande och shoppande etc.
Sedan slänga sig i säng så fort man bara kunde. ca 23.30

Upp igen på morgonen halv åtta för hotellfrukost och sedan iväg på Scandinavium i dresscode för utbildningar under hela dagen, mellan 10 och 16.
Väldigt inspirerande utbildningar och föreläsningar verkligen! Carl-Henrik rules!
Sen snabbt tillbaka till hotellet igen, få i sig lite käk och sedan göra sig i ordning!
Det spöregnar medan vi gör oss i ordning, kändes inte sådär jättekul att gå i aftonklänning mellan hotellet och scandinavium så vi tog taxi 400 meter:)
Där var det också utdelning av priser ringar, halsband, plaketter, örhängen, armband osv. Detta var alltså det Stora firandet!
Ocskå en massa, och då menar jag verkligen MASSA, applåderande och stå upp, sitt ner, stå upp, sitt ner.
Men det var mäktigt att sitta i Scandinavium med 2500 andra människor i aftonklänning! varav ca 500 var män i frack eller kavaj också.
Massa shower med schlager tema! Superroligt!
Nästa år skall jag också gå på scenen!
detta var färdigt kring 00.00 så vi var väl tillbaka på hotellet kring 00.30 ungefär!
och då började utbildningarna dagen efter (Lördag) klockan 9.00 så det var bara att pallra sig upp igen klockan 06.30 och käka frukost och ännu en gång trippa iväg till scandinavium i högklackat och dresscode, för ännu mera föreläsningar och prisutdelningar!
Sedan fick vi bege oss från scandinavium lite före det skulle sluta (synd att missa slutet:( ) 16.00
Tillbaka till hotellet för att hämta väskorna och beställa taxi till tågstationen!
Så gick tåget klockan 17.00 från göteborg.
vi la oss för att sova kring 22 ungefär för att vi alla var helt slutkörda, fötterna var svullna och huvudet alldeles fullt av ord från föreläsarna som cirkulerade!
Sen klockan 06.00 kom konduktören och väckte oss för att vi skulle anlända till Umeå 06.37!
Vi sa alla hej då och bestämde oss för att vi definitivt skulle ses nästa år också:) (även fast vi kommer ses ungefär en gång i veckan fram till dess också men)
Sen åkte jag hem till mamma och pappa en stund, hade först tänkt att jag kanske skulle stanna över lunch, men jag är så fruktansvärt trött!

Nu ska jag bara samla ork att åka till svärmor och hämta Smilla!
Jag orkar inte prata med henne just nu!
Kanske ska ringa och förbereda henna på att jag kommer, typ säga att hon stoppar smilla i buren så kommer jag bara och hämtar henne för att jag måste hem igen och sova!

Nu blev det ett extremt långt inlägg.. förlåt!
Jag ska även lägga upp en del bilder så fort jag fört över dem till datorn och kollat igenom dem! (ca 250 st)

Poss poss Linnea

Inga kommentarer: