söndag 8 november 2009

pengar pengar pengar, I hate it!

Jag som alltid brukar vara ute i så god tid och köpa julklappar och komma på vad alla ska få, har typ inte lyckats med något än.
Men jag har nog aldrig haft så lite pengar att köpa julklappar för som jag har i år.. Och jag tror att det är en bidragande orsak.. Jag har klart till mina syrror.
Också vet jag vad jag ska ge till typ johans föräldrar och syskon och till min mormor och morfar..
Men sen då.. Isak? mamma? pappa? johan?
Och det känns så trist att inte kunna ge vad man vill, utan man måste verkligen budget tänka och ändå ska det räcka med pengar till hyra och käk och sånt också.. suck..
I hate it!
Kommer bli en del pyssliga julklappar gissar jag.. till typ johans syskonbarn blir det virkade amigurumis, för dom förväntar sig inte mer än så hoppas jag :)

Måste försöka få in lite extra cash..
Skulle behöva ett antal hudvårdsklasser innan jul!

nu är jag trött och jag ska jobba imorgon och sedan direkt dra mig till Umeå.. hjälp! hur ska jag orka?

Inga kommentarer: