måndag 13 april 2009

Har mer eller mindre sovit mellan 6 igår kväll och kvart i tio idag.
Fick sån jävla migrän igår!

Ja.. vi var ju och hälsade på katterna igår.
Fem sju veckors kattungar och mamma katt och brorsan till kattungarna!
Det är helt seriöst dom absolut sötase katterna jag någonsin sett i hela mitt liv!
Och sakhi (brorsan) var hur mäktig som helst fast han bara är dryga året.

Hur det gick med allergin då? Inte så bra som vi hade hoppats!
Jag reagerade, men inte lika mycket som jag gör på "vanliga" katter.
Och kvinnan vi var hos sa att det hade varit konstigt om jag INTE hade reagerat!
eftersom det är så mkt allergener hemma hos dom just nu.
Plus att jag är förkyld och antagligen reagerar värre då!
Hon sa också att vi kunde få komma tillbaka när kullen flyttat och prova igen då.
Men vi vill ju ha en av ungarna!
Fast samtidigt så kommer det ju flera katter, det är ju inte sista tåget!
Hon sa även att det kan vara så att man känner av dem första två veckorna, och att det blir bättre sen! Och att man får vara duktig på att ta bort hår och bada dem (dom älskar vatten så det är inga problem) för att få bort hår från de andra i kullen.
Sen om man kasterar den så blir det också bättre!
Så beroende hur det går på onsdag så kanske vi provar iaf.
Vi har fått med oss katthår hem som jag ska sniffa på.

hoppas att jag är mindre förkyld på onsdag och att vi får ett mer rättvisande resultat.
Dom är helt fantastiska!
Blev dock väldigt förtjust i en av tjejerna där också, fast vi hade bestämt oss för en pojke.
Men vi får se, han lär ryka snabbt eftersom han är enda pojken!
Ska länka till kattungebloggen senare!

börjar dock bli less på alla som hoppas att jag ska bli allergisk så att vi inte ska kunna skaffa nån katt. Det känns som jävla taskigt, och jag blir ledsen på riktigt!

bye bye

2 kommentarer:

lina sa...

Menar du på allvar att det finns folk som vill att du ska vara allergisk? fy fan vad taskigt. :/ hoppas det går jättebra.

lina sa...

men gud, vem har sagt så?! låter ju helt sjukt. jo, med mig är det helt okej. har lite ont i magen idag men har tagit mina magkatarrstabletter nu så det går förhoppningsvis över snart. :) hur är det själv?