måndag 13 april 2009

Har ont i huvudet igen.
Känner mig helt matt!

Har sniffat lite smått på katthårbollen som jag fått och tycker faktiskt att det gått riktigt bra.
klart att jag har snörvlat och nysit några gånger, men inte ändå ens i närheten av hur jag reagerat på ett enda hårstrå i erikas säng (som då ändå var typ tre veckor gammalt).
Har tilloch med kunnat stryka den mot ögonfransarna utan att få en klådattack!
Så det är ju otroligt positivt!

Och ja det är sant att jag fått kommentarer att dom hoppas att jag ska vara allergisk!
bla: "Hoppas du får utslag över hela kroppen så ni slipp nån kattfan"
"Du ser lite röd ut i ögonen, haha då blir det ingen katt"
osv osv, i många olika varianter.
Och vi har fått höra att "Vi ska då bannemig inte ta hand om nån katt om ni ska åka bort, vi har slutat med sånt"
ja, osv.
Inte alls speciellt kul när det inte finns något hellre i världen just nu som jag och johan vill.
Speciellt Johan som älskar katter mest av allt! Vi har verkligen haft våra duster på grund av min allergi. Så det skulle vara totalt förödande om det inte funkar!
Därför blir jag så otroligt ledsen när dom säger sånna grejer att jag bara vill slå dom på käften eller springa iväg gråtandes, det är så det känns!

1 kommentar:

lina sa...

ja, det är ju fruktansvärt hur dumma vissa kan vara. utan att kanske tänka på det. :/ jag hoppas verkligen ni kan skaffa en liten kisse! :)

jo, magkatarr och stress. varit sjukskriven 2 v. ska tillbaka och jobba imorgon.