tisdag 21 april 2009

inte bass å sölpaddan

Fan, jag borde verkligen börja städa!
Kommer aldrig bli klar annars.
Plus att jag ska packa också, måste gå ner och hämta tvätten så den hinner torka ordentligt i min varma lägenhet:P

Var just och köpte lite garn, tänker sticka vantar.
borde egentligen satsa på att göra klart pläden först, men det går samtidigt snabbt att sticka vantar!?
Ska typ bli torgvantar, med ett sånt där lock för kallare dagar. om ni fattar något?
Det kommer vara perfekta torka snor på dagis vantar!

Har jag föresten berättat om missödet igår?
Jag skulle iaf stänga på dagis och hade kollat alla listor och kommit fram till att sista barnen skulle gå hem kvart över fem.
Nu blev det så att barnen som stod på kvart över fem blev hämtade typ kvart i fem och då hade jag bara en lite skrutt som skulle gå hem fem.
YES tänkte jag, det här är ju lugnt!
fem i fem säger han "ja ha bass!" (alltså jag har bajs)
Det är ju lugnt tänker jag det går ju snabbt att byta en bajsblöja. trodde jag ja.
När jag kommer in och tar av honom overallen känner jag att det är fuktigt på byxan.
Pojken har alltså bajs till knäskålarna. Så det blev det byte av både body och byxor och stoppa han i vasken och duscha hela pojken. och han säger hela tiden "inte bass å sölpaddan, inte bass å sölpaddan" Och jag säger "nej då inte ska det vara bajs på sköldpaddan".
Så typ tio över fem är jag klar och då kommer hans pappa.
Så jag kom mig ändå inte därifrån förrän typ 25 över fem för att jag skulle stänga allt också.
suck. usch och fy för bajs!

Inga kommentarer: