söndag 10 maj 2009

fest....

Ja, anledningen till att jag skrev fy fy faan.....
var att vi hade först förfest här, vilket inte är så farligt, det blir bara en massa tomflaskor.
Men inte nog med det, så var det vi som åkte på att ha efterfesten också.
Folk tog för sig som dom ville i kylskåpet, alla ägg är slut, alla pommes är slut, det mjuka brödet vi hade framme är slut, och det såg ut som en svinstia här.
Folk kastade mackbitar på varandra, och har lämnat kanter av mackor i min ljuslykta.
Det sög att vakna i morse och hitta en sovandes på vardagsrumssoffan en på hallsoffan (som var i vardagsrummet också) samt en naken på våran ryamatta.
YES! grattis till mig!
Det fanns även okända substanser på golvet lite här och var.
Jag hoppas att det bara är öl.
Nu har jag iaf städat noggrannare än någonsin, jag har SKRUBBAT golvet med en himla skrubbmopp och rengöringsmedel, och sen torkat två gånger med bara vatten på min vanliga golvmopp.
Nu är det bara en kille kvar, han har iaf tagit på sig kalsongerna, och ligger och sover ruset av sig i våran säng!
Johan är och städar på Diamanten där själva stora festen var igår.
Och även om jag var lite sur i morse för att han hade sagt att han skulle hjälpa till att städa, så går det ju inte att vara arg, han måste ju faktiskt hjälpa till där också, så.. ja.
Nu sitter jag i Johans tjocktröja och fryser för att vi har gjort korsdrag här för att det stank i hela lägenheten.
äter också någonslags kombinerad frukost och lunch. Mikropopcorn. bra.

Det var dock en jättetrevlig kväll igår! Det var det verkligen! Kul att träffa Vasilij igen, det var så sjukt länge sedan. Man känner direkt hur man saknar honom här. Hoppas verkligen att han kommer in på skola i Umeå till hösten, så han spelar med Sikeå nästa säsong, så man får se mer av honom!
Pratade också väldigt mycket igår med en "gammal" förlorad vän, som jag varit VÄLDIGT besviken på. Det kändes både bra och konstigt. Vi pratade om att ta en promenad på måndag, så jag sa "ring mig så ser vi" mest för att se OM hon gör det, för det är så det har varit förut.
Att hon säger sånt och sen händer det inget. så vi får se.

Ont i huvudet. suck

Inga kommentarer: