fredag 7 augusti 2009

Norge eller inte Norge

Hjälp.. Hur ska jag göra?
Jag vill åka till Norge och jobba.. tror jag.
Men Johan gick så klart i taket när jag sa det.
Och det är jättelätt för er att säga "skit i honom, åk!" Men jag vill ju inte kasta bort 4,5år för det!? Men jag blir så arg och ledsen för att jag inte får göra vad jag vill.
Jag önskar att någon kunde prata med honom och få honom förstå att det kanske inte skulle vara så dumt!
Jag måste ju dock få ett väldigt välbetalt jobb om det ska funka, det vet jag också! För jag måste skicka pengar hit så vi kan behålla lägenheten!
Det får ju gärna vara väääldigt billigt boende eller gratis så man knappt behöver lägga ut några pengar! Och jag kan tänka mig att jobba dygnet runt i princip för att få ihop en massa pengar!
Men jag vet inte, jag bara vet inte.
Börjar fega och kolla på lån också, fy för mig! Om inte någon vill ge mig en sådär 45-50000:-
Dessutom behöver jag ju pengar att leva på efter jag varit i Norge också, när jag går utbildningen. Så jag lär ju behöva slänga ihop en sådär 80-90-100 000!?
Hjälp, jag vill inte behöva vara så länge i Norge heller, inte mer än ett par 4 månader kanske. 100 000 på fyra månader är mycket pengar! Fast i Norge borde det inte vara ett problem, bara man hittar rätt jobb!

Nej jag bli gråhårig av allt grubblande nu måste jag sluta!

Poss poss Linnea

Inga kommentarer: