onsdag 30 december 2009

Efterrätt

Jag har just gjort en sjuktgod efterrätt.. Eller det återstår väl att se egentligen.. men de två delarna var goda var för sig iaf:)
Jag kallar den "Linnea's förlorade fudge cheescake"
Jag har alltså misslyckats med fudge tidigare och funderat vad f*n jag ska göra av dem..
Så jag mixade fudgen med smält smör och en uns rivet apelsinskal och lite apelsinfruktkött.
Sedan blandade jag vispad grädde med philadelphia ost och blandade i både apelsinskal, fruktkött från apelsin och ett uns apelsin juice, och smakade och det smakade skitkonstigt.. men då hällde jag i både florsocker och vaniljsocker och helt plötsligt blev den jättegod och apelsinsmaken kom fram mycket mera!
Också bredde jag detta över fudgebottnen!!
Vi skall äta den som efterrätt på nyår, men jag gjorde mera så att min familj som kommer hit om typ en timma också får smaka.. dom blir som försökskaniner:)

Nej nu ska jag fortsätta göra rent duschväggen (äckligaste arbetet på året).

Berättar sen om kakan blev succé

Inga kommentarer: